Onderzoek ouders en leerkrachten

Wist je dat 116 leerkrachten en ouders onze online enquête hebben ingevuld? ⠀⠀
Als onderdeel van ons onderzoek hebben we een online enquête uitgestuurd om informatie te verzamelen over het gebruik van zowel reguliere als ondersteunende technologieën in inclusieve onderwijs- en opvanginstellingen voor jonge kinderen.
In totaal deelden 116 leerkrachten en ouders uit Italië, Cyprus, de Republiek Noord-Macedonië/Kosovo en België hun bevindingen met ons!
Wil je meer weten over wat ze hebben gevonden?

#Wist je dat…
De meerderheid van de ouders uit ons onderzoek zei dat ze reguliere technologie gebruiken in de klaslokalen van hun kinderen.

#Wist je dat…
98% van de leraren uit onze enquête bevestigden dat zij het gebruik van technologieën nuttig vinden om inclusieve activiteiten te bevorderen!

#Wist je dat…
De meerderheid van de ouders uit ons onderzoek bevestigde dat ze graag geïnformeerd willen worden over hoe technologie kan worden gebruikt in inclusief onderwijs.

#Wist je dat…
Ouders bevestigden dat de meest gebruikte technologie voor inclusief onderwijs een personal computer is, gevolgd door een tablet, een interactief whiteboard en smartphones.

#Wist je dat…
Ongeveer 80% van de leraren meldde dat het hen aan richtlijnen of protocollen ontbreekt om technologie in het onderwijs en de opvang voor jonge kinderen te gebruiken om inclusieve activiteiten te bevorderen.

#Wist je dat…
De barrières voor het gebruik van ondersteunende technologie lijken vooral verband te houden met de competenties van leraren en de beschikbare middelen.
