Onderzoek ouders en leerkrachten
![Instagramposts SKATE6 Instagramposts SKATE6](https://skateerasmus.be/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Instagramposts-SKATE6-pkhrs1psvl9m1i56ymkp9wk2x00o3evwfxkhap3cm8.png)
Wist je dat 116 leerkrachten en ouders onze online enquête hebben ingevuld? ⠀⠀
Als onderdeel van ons onderzoek hebben we een online enquête uitgestuurd om informatie te verzamelen over het gebruik van zowel reguliere als ondersteunende technologieën in inclusieve onderwijs- en opvanginstellingen voor jonge kinderen.
In totaal deelden 116 leerkrachten en ouders uit Italië, Cyprus, de Republiek Noord-Macedonië/Kosovo en België hun bevindingen met ons!
Wil je meer weten over wat ze hebben gevonden?
![Instagramposts SKATE8 Instagramposts SKATE8](https://skateerasmus.be/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Instagramposts-SKATE8-pkhrsczv5lp1wtot4rg83tpm1mh2ns4ohheb20mmjk.png)
#Wist je dat…
De meerderheid van de ouders uit ons onderzoek zei dat ze reguliere technologie gebruiken in de klaslokalen van hun kinderen.
![Instagramposts SKATE7 Instagramposts SKATE7](https://skateerasmus.be/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Instagramposts-SKATE7-pkhrs6eztrg1njyd76lu4dddvxdi5wek4ktwp2wdr4.png)
#Wist je dat…
98% van de leraren uit onze enquête bevestigden dat zij het gebruik van technologieën nuttig vinden om inclusieve activiteiten te bevorderen!
![Instagramposts SKATE12 Instagramposts SKATE12](https://skateerasmus.be/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Instagramposts-SKATE12-pkhrsxobbyhd08urs0e0mohr43n5d4erwbqzm3ryqo.png)
#Wist je dat…
De meerderheid van de ouders uit ons onderzoek bevestigde dat ze graag geïnformeerd willen worden over hoe technologie kan worden gebruikt in inclusief onderwijs.
![Instagramposts SKATE10 Instagramposts SKATE10](https://skateerasmus.be/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Instagramposts-SKATE10-pkhrsnc38s37gj9sgdx4d93okv240g9q6wknc27an4.png)
#Wist je dat…
Ouders bevestigden dat de meest gebruikte technologie voor inclusief onderwijs een personal computer is, gevolgd door een tablet, een interactief whiteboard en smartphones.
![Instagramposts SKATE9 Instagramposts SKATE9](https://skateerasmus.be/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Instagramposts-SKATE9-pkhrsgr7wxu779jcit2qdsrgf5yjikjlu008z4h1uo.png)
#Wist je dat…
Ongeveer 80% van de leraren meldde dat het hen aan richtlijnen of protocollen ontbreekt om technologie in het onderwijs en de opvang voor jonge kinderen te gebruiken om inclusieve activiteiten te bevorderen.
![Instagramposts SKATE13 Instagramposts SKATE13](https://skateerasmus.be/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Instagramposts-SKATE13-pkhrt496nsqd9il7pl8em4tz9sqpv04w98bdz1i7j4.png)
#Wist je dat…
De barrières voor het gebruik van ondersteunende technologie lijken vooral verband te houden met de competenties van leraren en de beschikbare middelen.
![Instagramposts SKATE11 Instagramposts SKATE11](https://skateerasmus.be/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Instagramposts-SKATE11-pkhrsuusrgdi1eyv8h64x77dby11q13kvxsj69w59c.png)